خانه » مقالات » یادگیری کامپیوتر را از کجا شروع کنیم؟

یادگیری کامپیوتر را از کجا شروع کنیم؟

با توجه به این ‌که کامپیوتر بیش ‌از ۹۰ درصد مشاغل را دربرگرفتi و یادگیری آن می ‌تواند فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را برای افراد فراهم کند، این سوال پیش می ‌آید که برای یادگیری من کامپیوتر از کجا شروع کنیم؟ به ‌منظور یادگیری کامپیوتر از مبتدی نرم‌افزار ها و برنامه ‌های زیادی وجود دارند که هر یک ۱ از افراد  جدا از هر حوزه تخصصی به یادگیری و تسلط روی آن‌ ها نیاز دارند. برخی ترجیح می ‌دهند  آموزش کامپیوتر را با بقیه موارد همانند فتوشاپ، گرافیک و… شروع کنند و در همان ابتدا به ‌عنوان یک طراح گرافیک در حوزه ‌های مختلفی به ‌کار بپردازند. برخی دیگر نیز ترجیح می ‌دهند با یادگیری نرم‌ افزارهای بسیار پرکاربرد و عمومی همانند آفیس که متشکل از ورد، اکسل، پاورپوینت و… می ‌شوند، یادگیری کامپیوتر آغاز کنند.

 این ‌که بدانید دقیقاً کامپیوتر را  از کجا شروع کرده و به چه مواردی توجه کنید، در یادگیری و بسیار مهم است. از این ‌رو پیشنهاد می ‌شود که ادامه این مطلب را از دست ندهید. می ‌توان گفت که کامپیوتر دنیای بسیار گسترده ‌ای دارد و می ‌توان مهارت‌های بسیار زیادی را در آن فرا گرفت. اما برای ‌این که بتوانید بیش ترین تسلط را بر کامپیوتر داشته و برای کسب درآمد از این حرف استفاده کنید، باید مسیر درستی را انتخاب کرده و برای آموزش کامپیوتر اصفهان نیز به یک آموزشگاه معتبر و خوش سابقه مراجعه کنید.

برای یاد گرفتن کامپیوتر از کجا شروع کنیم؟

در حال ‌حاضر بسیاری از برنامه‌ های پرکاربرد به عنوان مبانی کامپیوتر شناخته شده و همه افراد  جدا از هر تخصصی می ‌توانند آن‌ها را یاد گرفته و تسلط کافی روی هر یک از این برنامه‌ ها داشته باشند. می ‌توان گفت که این برنامه ‌ها کمک کرده تا بتوانید بسیاری از امور روزانه را انجام داده و همچنین از طریق آن‌ها کسب درآمد داشته باشید.

به ‌طور مثال این ‌که شما به‌ عنوان یک حسابدار در کامپیوتر مشغول به‌ کار شده و یا یک طراح فتوشاپ، باید دارای مهارت کافی را روی بخش ‌های مختلف کامپیوتر داشته باشید. ازسوی دیگر نیز باید یکسری مراحل را طی کنید. در پاسخ به این سوال که  یادگیری کامپیوتر را از کجا شروع کنیم؟ باید گفت در ابتدا لازم است مهارت های کلی را کسب کرده و سپس به سراغ مهارت های تخصصی کامپیوتر بروید که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

 بررسی مهارت‌های پایه‌ لازم برای کامپیوتر

برای یادگیری کامپیوتر شما از کجا شروع کنیم؟ باید گفت که تا لازم است تا در ابتدا یکسری از مهارت ‌های عمومی را یاد بگیرید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

بررسی مهارت های پایه لازم برای کامپیوتر
بررسی مهارت های پایه لازم برای کامپیوتر

 1. ورد word

 یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های آموزشی و کاربردی که در کامپیوتر وجود دارد، مجموعه آفیس شرکت مایکروسافت است. این مجموعه متشکل  از برنامه ‌های مختلفی شد که از حدود سال ۱۹۹۰ به میان آمد. همان‌ طورکه از نام آن مشخص است، این مجموعه متشکل از برنامه‌ هایی بوده که به امور اداری روزانه سازمان‌ ها و شرکت ‌ها مرتبط هستند. از این ‌رو هر شخصی که به ‌دنبال یادگیری کامپیوتر است، بایستی با آموزش نرم ‌افزار نرم‌افزارهای آفیس به ویژه ورد word آشنایی پیدا کرده روی آن تسلط کافی داشته باشد.

در میان برنامه‌ های متعدد مایکروسافت آفیس ورد دارای اهمیت ویژه ای است. در واقع جدا از در نظر گرفتن مسئولیت اشخاص در هر شرکت و سازمانی همه افراد بایستی بتوانند از این نرم ‌افزار برای نوشتن و ویرایش متون استفاده کنند. لازم است بدانید که نباید بیش ‌از ۹۵ درصد نامه‌ های اداری در تمامی سازمان‌ ها و شرکت ‌ها با استفاده از نرم ‌افزار ورد نوشته می ‌شود.  پس می ‌توان گفت که همه اشخاص برای فعالیت در یک مجموعه به یادگیری این نرم ‌افزار نیاز خواهند داشت. این نرم‌افزار هم برای مشاغل مشاغل موجود در شرکت ‌ها و هم برای کسب ‌و کارهای خانگی کاربردی بوده و دارای اهمیت ویژه ویژه‌ ای است. بیشترین مشاغلی که به این نرم ‌افزار نیاز دارند عبارتند از:

  • مدیر داخلی
  • حسابدار
  • مدیر عامل
  • اپراتور
  • مترجمین زبان
  • دانش‌آموزان و دانشجویان
  • مشاغل خانگی همانند ترجمه، تولید محتوای متنی و پایان ‌نامه

 2. آموزش اکسل Exel

آموزش اکسل Exel
آموزش اکسل Exel

مورد دیگری که لازم است در رابطه با یادگیری کامپیوتر از کجا شروع کنیم؟ به آن توجه داشته باشید، یادگیری اکسل است. اکسل نیز یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی در مجموعه مایکروسافت آفیس بوده که همه‌ افراد فارغ از حوزه کاری خود بایستی روی آن تسلط کافی داشته باشند. می ‌توان گفت که این برنامه نیز به اندازه نرم‌ افزار ورد دارای اهمیت است. کلیه جدول ها که در سازمان‌ها و شرکت‌ های مختلف طراحی می ‌شوند، از نرم‌افزار اکسل طراحی می شوند.

از سوی ‌دیگر نیز بخش زیادی از فرم‌ های اداری متشکل از فرم‌های مرخصی ساعتی و دیگر فرم‌ ها نیز از طریق این نرم ‌افزار ساخته می ‌شوند. البته که می‌توان جدول‌ها را به ‌وسیله‌ نرم‌افزار ورد نیز طراحی کرد. اما در اکسل قابلیت ‌هایی وجود داشته و افراد با به وارد کردن یکسری فرمول حساب کتاب ‌های مختلف را به‌ خوبی انجام دهند. ابزار اکسل بسیار قدرتمند بوده و و درحال‌حاضر بسیاری شرکت‌ها از این نرم ‌افزار به جای نرم ‌افزارهای حسابداری استفاده می‌ کنند. مهم‌ترین مشاغلی که به این نرم ‌افزار نیاز دارند عبارتند از:

  • حسابداران
  • حسابرسان
  • مدیر داخلی
  • مدیرعامل
  • طراحان برنامه‌ نویسی حسابدار

 3. آموزش ویندوز

در پاسخ به این سوال که یادگیری کامپیوتر از شما از کجا شروع کنیم؟ باید بگوییم که یادگیری  ویندوز نیز از جمله موارد مهمی بوده که در ابتدای یادگیری کامپیوتر باید به آن بپردازید. ویندوز نخستین صفحه ‌ای بوده که همه افراد پس ‌از روشن کردن کامپیوتر به آن مواجه می ‌شوند. به‌ همین خاطر نیز همه افراد جدا از هر نوع تخصص و نیازی که دارند، بایستی بتوانند به ‌خوبی با تمامی بخش ‌های ویندوز کامپیوتر کار کرده و بر روی آن‌ ها تسلط کافی را داشته باشند.

بنابراین اگر شما نیز قصد دارید تا یادگیری کامپیوتر را از صفر شروع کنید، بهتر است در ابتدا به‌ دنبال آموزش ویندوز بروید و تمامی دوره‌های آن را سپری کنید. در حال‌ حاضر ویندوز یکی از محبوب ‌ترین سیستم ‌ها و سیستم‌ عامل ‌های کامپیوتر در دنیا بوده و یک مهارت پایه و اساسی و نیز به حساب می‌ آید.

 پس‌از یادگیری موارد بالا شما موفق شد تا مسیر را برای یادگیری کامپیوتر طی کرده و سپس با بخش‌های تخصصی ‌تر از کامپیوتر آشنا شوید.

مهارت های پر در آمد و حرفه ‌ای کامپیوتر

حال کرد دانستید که برای یادگیری کامپیوتر از کجا شروع کنیم؟ بهتر است تا شما را با پردرآمدترین شاخه‌های کامپیوتر آشنا کنیم. یادگیری هر یک از این شاخه ‌ها به‌ صورت تخصصی و بسیار عالی بوده و دارای بازار کار بسیار خوبی است.

مهارت های پر درآمد و حرفه ای کامپیوتر
مهارت های پر درآمد و حرفه ای کامپیوتر

۱. برنامه‌ نویسی کامپیوتر

 بررسی کامپیوتر یکی از محبوب ‌ترین رشته ‌های کامپیوتر به حساب می ‌آید که این روزها در میان جوانان رو به گسترش بوده و محبوبیت زیادی دارد. همچنین یادگیری برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین شغل ‌ها در کشورش به حساب می‌ آید. در حال ‌حاضر افراد زیادی قصد یادگیری حرفه‌ ای کامپیوتر و کلاس‌های برنامه ‌نویسی را دارند.

یکی از مهم ‌ترین دلیل محبوبیت این رشته امکان کار به‌ صورت دورکاری یا همان فریسلنری است. زبان‌ های برنامه ‌نویسی بسیار متنوعی وجود داشته که هر یک ویژگی‌ های مختص به خود را دارند. می ‌توان گفت یکی از بهترین پاسخ ‌های این سؤال که برای یادگیری کامپیوتر از کجا شروع کنیم؟ بهتر است که در ابتدا علاقه خود را شناخته و بر یادگیری و حرفه ای برنامه ‌نویسی را انتخاب کنید.

 چگونه برنامه ‌نویسی را شروع کنیم؟

همه شما می‌توانید برای یادگیری برنامه ‌نویسی در دوره‌های آنلاین شرکت کرده و باید در آموزشگاه برنامه نویسی اصفهان ثبت ‌نام کنید. این رشته دارای شاخه‌ های متعددی بوده که مهم ‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • برنامه‌ نویسی اندروید
  • برنامه‌ نویسی اپلیکیشن و ویندوز
  • برنامه‌نویسی برای وب‌ سایت

۲. یادگیری شبکه‌های کامپیوتری

یادگیری شبکه های کامپیوتری
یادگیری شبکه های کامپیوتری

حرفه‌ دیگری که در حوزه کامپیوتر دارای محبوبیت و درآمد بالایی است، شبکه‌ های کامپیوتری می ‌باشد. در واقع بسیاری از سازمان‌ ها و شرکت ‌های بزرگ و کوچک در سراسر کشور به ایجاد شبکه ‌های کامپیوتر و یک زیرساخت قوی نیاز دارند. همچنین اکثر آن‌ها به  مدیر شبکه برای رفع مشکلات و توسعه شبکه‌ های مجموعه خود نیاز دارند. می‌ توان گفت که این حرفه در تمامی دنیا و کشور و دنیا دارای درآمد بسیار عالی می ‌باشد و می ‌توان با ثبت ‌نام در آموزشگاه کامپیوتر یا دوره‌های مجازی این مهارت را به‌خوبی یاد گرفت.

 3. سخت‌افزار کامپیوتر

پاسخ دیگری که برای سؤال یاد گیری کامپیوتر را از کجا شروع کنیم؟ وجود دارد این است که سخت افزار کامپیوتر یکی از مهارت‌ های پرطرفدار بوده که درآمد بسیار چشمگیری دارد. جدا از تعمیرات سخت ‌افزاری کامپیوتری، افراد با یادگیری این حرفه می ‌توانند وارد حوزه کاری و تعمیرات موبایل شده بازار کاوه کار خوبی را بدست آورند. یادگیری سخت ‌افزار می تواند از طریق آموزشگاه‌ های حضوری و یا دوره‌های آنلاین صورت گیرد.

۴. گرافیک در کامپیوتر

برای یادگیری کامپیوتر شما می ‌توانید به سراغ مهارت‌ های گرافیک بروید که نه ‌تنها محبوبیت زیادی داشته بلکه دارای مشاغل متنوعی بوده و می‌تواند درآمد بسیار زیادی را نصیب شما کند. با یادگیری فتوشاپ و گرافیم می ‌توانید در موارد زیر مشغول به ‌کار شوید:

  • ساخت موشن گرافیک
  • طراحی لوگو
  • تدوین ویدیوها
  • طراحی تصاویر برای سایت‌ها
  • آموزش و ساخت انیمیشن با کامپیوتر

 راه‌ اندازی کسب ‌و کار های اینترنتی با یادگیری کامپیوتر

این روزها کسب ‌و کارهای اینترنتی دارای رونق و درآمد بسیار بالایی هستند. همچنین فروش محصولات اینترنتی می ‌تواند در شاخه‌ های مختلفی انجام شود. افراد می‌توانند با تولید و تدوین ویدیو و قرار دادن آن ها در وب ‌سایت یا شبکه‌ های مجازی، درآمد بالایی را نصیب خود کنند. با یادگیری این زمینه شما می ‌توانید به فعالیت‌های زیر بپردازید:

 راه‌ اندازی کسب ‌و کار های اینترنتی با یادگیری کامپیوتر
 راه‌ اندازی کسب ‌و کار های اینترنتی با یادگیری کامپیوتر
  • فروش محصول به‌ صورت اینترنتی
  • فروش دوره‌ های آموزشی
  • طراحی سایت
  • فروش فایل
  • سئو سایت

بیشتر بخوانید: مزایای یادگیری کامپیوتر در بازار کار

 جمع ‌بندی

 در این مطلب به بررسی این موضوع که یادگیری کامپیوتر را کجا شروع کنیم؟ پرداختیم. برای یادگیری کامپیوتر بهتر است به سراغ مهارت‌های پایه همانند اکسل، ورد، و ویندوز رفته و سپس با توجه به علایق و حوزه‌ شغلی خود به سراغ مهارت ‌های تخصصی‌تر همانند برنامه ‌نویسی، گرافیک، راه ‌اندازی کسب‌ و کار اینترنتی و شبکه بروید. در این مطلب به ‌طور کامل در مورد هر یک از آن‌ها توضیح دادیم تا شما بتوانید بهترین اقدام را جهت یادگیری کامپیوتر داشته باشید. به ‌منظور یادگیری کامپیوتر از مبتدی تا پیشرفته می‌توانید به آموزشگاه رادمان فرنود در اصفهان مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا