ثبت نام آزمون آیلتس اصفهان

یکی از معتبرترین آزمون های سراسر جهان که توسط دانشگاهها و کشورهای زیادی مورد قبول است، آزمون آیلتس می باشد. این آزمون در 110 کشور که حدودا شامل 270 مرکز آزمونی است برگزار می شود.

در این مطلب قصد داریم به مهم ترین نکاتی که باید پیش از ثبت نام آزمون آیلتس اصفهان بدانید، اشاره کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید:

آزمون آیلتس چیست و به چه منظوری برگزار می شود؟

International English Language Testing System آزمون معتبری در سطح جهانی و بین المللی است که توسط مرکز آیلتس استرالیا و دانشگاه کمبریج انگلستان و همچنین شورای فرهنگی بریتانیا برگزار می گردد. نتیجه مثبت در این آزمون یکی از مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاههای مطرح دنیا نظیر دانشگاه آکسفورد و کمبریج و  همچنین هاروارد است. این آزمون هر چهار مهارت زبان انگلیسی فرد را به خوبی به چالش می کشد و نمره آن بین بازه 0 تا 9 می باشد. عموما نمره قابل قبول برای دانشگاههای مذکور نمره ی 7 می باشد.

آزمون آیلتس چیست؟

 انواع آزمون آیلتس و شیوه ثبت نام آزمون آیلتس اصفهان

به طور کلی این آزمون در چهار دسته بندی متفاوت برگزار می شود که در ذیل به انها اشاره خواهد شد:

1. آیلتس جنرال (IELTS General Training)

2. آیلتس UKVI

3. آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)

4. آیلتس لایف اسکیلز (IELTS Life Skills)

آیلتس جنرال (IELTS General Training)

این آزمون اطلاعات داوطلبان را در بستر عمومی و اجتماعی مورد محک قرار می دهد و مناسب برای داوطلبانی است که  به قصد یافتن شغل یا گذراندن دوره های فنی و حرفه ای و همچنین مهاجرت قصد سفر و دریافت پذیرش از کشورهای انگلیسی زبان را دارند.

آیلتس UKVI

مدرک این آزمون علاوه بر کشور انگلستان در تمام مقاصد تحصیلی و مهاجرتی جهان دارای اعتبار زیادی است. این آزمون مناسب کسانی است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند. شرایط برگزاری این آزمون مشابه آزمون های آیلتس دیگر است، ولی میزان نظارت بر نحوه انجام این آزمون بسیار بیشتر است.

آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)

گروه دیگری از متقاضیان ثبت نام آزمون آیلتس اصفهان، متقاضیانی هستند که به قصد ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان در آزمون ایلتس اکادمیک شرکت می کنند.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS Life Skills)

دسته ای دیگر از متقاضیان دریافت مدرک آیلتس، به دنبال آزمون ساده تر هستند و قصد آنها اخذ اقامت و مهاجرت به کشورهای بریتانیایی و انگلیسی زبان است.

قبل از ثبت نام در آزمون آیلتس اصفهان به چه نکاتی توجه نماییم؟

قطعا اکثر متقاضیان آزمون آیلتس وقت کمی برای شرکت در این آزمون دارند. لذا به نکات ذیل توجه کنید تا از اتلاف هزینه و زمان جلوگیری شود.

  1. ثبت نام در آزمون آیلتس اصفهان، تا ده روز قبل از برگزاری آزمون امکان پذیر است؛ لذا توصیه می شود ثبت نام در این آزمون را حدود سی روز پیش از برگزاری آزمون انجام دهید. چرا که تعداد داوطلبین این آزمون بسیار زیاد است و عموما ظرفیت بسیار سریع به اتمام می رسد.
  2. به درستی ثبت نام کنید. یعنی اگر قصد شما از دریافت مدرک زبان آیلتس، اخذ بورسیه از دانشگاههای مطرح دنیا است، باید در آزمون آکادمیک شرکت کنید. ولی در صورتی که قصد دارد به جهت اقامت و یا پیدا کردن شغلی مناسب از کشور خارج شوید در آزمون جنرال ثبت نام نمایید.
  3. دقت داشته باشید تمام متقاضیان ثبت نام در آزمون آیلتس اصفهان که قصد شرکت در دسته جنرال را دارند، باید دارای  پاسپورتی با اعتبار سه ماهه باشند.
  4. پسرانی که متقاضی ثبت نام در آزمون آکادمیک هستند، باید در زمان دانشجویی مدرک معافیت تحصیلی یا مشمول خدمت سربازی را دریافت کرده باشند. و در صورتی که در حال به سر بردن در زمان فرجه یکساله باشند، باید  نامه ای از جانب پلیس +10 مبنی بر عدم وجود مشکل برای شرکت در این آزمون را ارائه دهند.
  5. اگر مایل به انصراف از آزمون آیلتس ثبت نام شده باشید، صرفا تا 5 هفته پیش از برگزاری آزمون زمان دارید و در این صورت حدود 25 درصد از هزینه برگزاری آزمون از آن کسر می شود و مابقی به حساب شخص متقاضی عودت داده خواهد شد.
نکات پیش از ثبت نام در آزمون آیلتس

در هنگام آزمون چه مدارکی را با خود ببریم؟

  1. به همراه داشتن پاسپورت
  2. کارت ملی و مدارک شناسایی
  3. متقاضیان پسر که فاقد پاسپورت هستند می توانند نامه اشتغال به تحصیل و مدارک شناسایی معتبر خود را به همراه داشته باشند.

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس اصفهان چقدر است؟

یکی از اصلی ترین چالش های افراد متقاضی ثبت نام آزمون آیلتس اصفهان هزینه آزمون می باشد. اما خوشبختانه نظارت معقولی توسط سازمان  سنجش آموزش کشور به عنوان تنها مرجع رسمی صادر کننده مجوز برای تمام مراکز دیگر انجام می شود. لذا در این خصوص نباید نگران هزینه های گوناگون مراکز باشید. چرا که هزینه این آزمون توسط سازمان سنجش کشور برای تمام مراکز دارای مجوز برگزاری آزمون تعیین و تبیین می گردد  این هزینه در سال 1401 برابر 61510400 ریال است.

علاوه بر هزینه چالش دیگری که  متقاضیان ثبت نام آزمون آیلتس اصفهان را تهدید می کند آن است که تعداد دفعات برگزاری آزمون در ایران محدود و کم است. افرادی که زمان کمی برای اخذ اقامت و مهاجرت دارند با استرس زیادی روبرو می شوند. لذا برای حل این مشکل به کشورهای همسایه سفر می کنند تا احتمال قبولی در آزمون را افزایش دهند. اما علاوه بر هزینه بسیار بالای شرکت در آزمون آیلتس در کشورهای همسایه، هزینه اقامتگاه مناسب و رفت و آمد نیز بر ان اضافه خواهد شد. لذا توصیه ما به شما استفاده از مراکز معتبری است که دارای آزمون شبیه سازی شده آیلتس هستند بدین ترتیب پس از نیل به سطح مناسب، برای شرکت در آزمون اصلی اماده خواهید بود و با احتمال بیشتری در آزمون های برگزار شده در مراکز داخلی قبول خواهید شد.

مراکز مجاز جهت ثبت نام آزمون آیلتس اصفهان

تنها مرکز صادر کننده مجوز برای فعالیت در حوزه برگزاری انواع آزمون های بین المللی بالاخص آیلتس، سازمان سنجش می باشد. لذا باید برای ثبت نام در مراکز ثبت نام آزمون آیلتس اصفهان از سازمان سنجش استعلام کرد تا از پرداخت هزینه به کلاهبرداران و مراکز غیر قانونی جلوگیری شود.

آیا بعد از مشاهده نمرات آزمون آیلتس حق اعتراض داریم؟

پاسخ به این سوال بلی است؛ شما می توانید بعد از مشاهده نمره خود به مرکزی که محل برگزاری آزمون آیلتس شما بوده مراجعه نمایید و درخواست خود را در قالب یک فرم، ابراز کنید. اما توجه داشته باشید که اعتراض به آزمون هزینه دارد به طوری که باید برای ثبت اعتراض خود حدودا مبلغ 176 دلار استرالیا را پرداخت کنید.

اگر اعتراض شما به جا باشد این مبلغ به به شما عودت داده خواهد شد؛ ولی در صورتی که اشتباه از جانب شما باشد، حق اعتراض به شما پس داده نخواهد شد.

کلام آخر 

آزمون سرنوشت ساز و بین المللی آیلتس می تواند آینده تحصیلی، شغلی و اجتماعی شما را تا حد بسیار زیادی دگرگون کند. بنابراین توصیه می شود برای قبولی در این آزمون و اخذ مدرک مورد پذیرش دانشگاههای معتبر نهایت تلاش خود را به کار گیرید.

 مرکز زبان رادمان فرنود دارای تیم قوی و منابع بسیار مناسب برای ارتقای سطح شماست.

 شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت rafcentre.com مراجعه نمایید و از طریق تماس با کارشناسان مجرب این مجموعه و دریافت مشاوره بهترین انتخاب را در جهت موفقیت در مهمترین آزمون متصل کننده شما به آرزوهایتان انجام دهید.

پیمایش به بالا