خانه » مقالات » چگونه در خانه آیلتس یاد بگیریم؟

چگونه در خانه آیلتس یاد بگیریم؟

چگونه در خانه آیلتس یاد بگیریم

با توجه به این ‌که برای شرکت در آزمون آیلتس بایستی دارای آمادگی بالایی بود، اکثر افراد با این سوال مواجه هستند که چگونه در خانه آیلتس یاد بگیریم؟ شروع کلی می‌توان گفت که یادگیری در یادگیری آیلتس در خانه امکان ‌پذیر است. اما شرایط خاصی دارد. برای ‌این که بتوانید در خانه شروع به مطالعه آیلتس کرده و آمادگی لازم را پیدا کنید، باید از نظر زبانی در سطح بالایی باشید. اما این تنها شرایط لازم نیست. مطالعه آیلتس تنها به خواندن گرامر و لغات محدود نمی ‌شود. کلیه ترفندهایی که اساتید در کلاس آمادگی آزمون آیلتس به شما آموزش می ‌دهند، در هیچ منبعی وجود ندارد. مگر این‌ که شما از نظر مهارت در زبان انگلیسی در سطح بالایی باشید. همان‌ طورکه می‌دانید اهمیت آزمون آیلتس برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، بسیار زیاد است. این آزمون بین ‌المللی سطح مهارت انگلیسی افراد را می سنجد.

یکی از روش‌ های تقویت زبان و کسب نمره بالا، شرکت در کلاس‌ های آمادگی آیلتس اصفهان می ‌باشد. اما برخی دیگر نیز با توجه به شرایطی که دارند، ترجیح می‌ دهند که در منزل و برای شرکت در این آزمون مهم آماده شوند. با وجود این ‌که یادگیری آیلتس و آمادگی برای این آزمون ممکن است در مقایسه با شرکت در کلاس‌ها سخت باشد، اما افراد زیادی تا به امروز توانستند با پشتکار و تلاش زیاد به ‌راحتی در منزل برای این آزمون آماده شوند.

پیشنهاد ما به شما این است که برای رسیدن به اهداف خود و مهاجرت در کمترین زمان ممکن به بهترین آموزشگاه آیلتس در اصفهان مراجعه کرده و از کتاب ‌های مورد نیاز برای آزمون آیلتس استفاده کنید. این ‌گونه می‌ توانید هم با یادگیری در خانه و هم در شرکت در کلاس ‌ها تا به سطح بالایی رسیده و برای اولین ‌بار در این آزمون بین ‌المللی مهم نمره مناسبی را کسب کنید.

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس چیست؟

 پیش‌از پاسخ به این سوال که یادگیری آیلتس در خانه چگونه است؟ بهتر است درمورد این آزمون مهم توضیحاتی را بیان کنیم. آیلتس مخفف International English Language Testing System  است. این آزمون بین ‌المللی بوده و جهت ارزیابی سطح زبان انگلیسی برگزار می ‌شود. آزمون آیلتس یکی از محبوب ‌ترین و معتبرترین آزمون‌ها در کل دنیا بوده که افرادی که قصد مهاجرت کاری و یا تحصیل را دارند، باید در آن شرکت کنند. در این آزمون رد شدن و یا قبول شدن وجود ندارد. بلکه شما باید برای مهاجرت به کشور مورد نظر خود نمره مناسبی را کسب کنید/ نمره مناسب آیلتس در هر کشور نیز ممکن است با کشور دیگر متفاوت باشد. این آزمون در چهار مهارت شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن داوطلبین را مورد ارزیابی قرار می‌ دهد. آزمون آیلتس برای ورود به کشور های انگلیسی ‌زبان همانند آمریکا، کانادا، انگلستان و… بیشترین اعتبار را دارد.

 قطعاً کسب نمره بالاتر می ‌تواند نتیجه بهتری را برای مهاجرت شما به ‌همراه داشته باشد. این آزمون به ‌طورکلی در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می ‌شود. آزمون آکادمیک برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند، طراحی‌ شده و آزمون آیلتس جنرال نیز برای کسانی که قصد مهاجرت کاری را دارند، در نظر گرفته می ‌شود. به‌ طور کلی در این آزمون چه جنرال و  چه آکادمیک چهار مهارت اصلی ارزیابی خواهد شد. حال برای ‌این که بتوانید آیلتس در خانه را یاد بگیرید. راه‌ حل‌هایی را به شما ارائه می ‌کنیم.

مهم‌ ترین مراحل و روش ‌های یادگیری و آمادگی برای آیلتس در خانه

مهم‌ ترین مراحل و روش ‌های یادگیری و آمادگی برای آیلتس در خانه

برای یادگیری آیلتس در خانه باید بگوییم که برای این کار لازم است تا به یک سری از نکات توجه کرده و از روش ‌هایی استفاده کنید. بهترین روش‌ها برای یادگیری آیلتس در منزل عبارتند از:

 1. تعیین سطح و هدف

برای  تعیین سبب و هدف می‌ تواند را از روش‌های مختلفی استفاده کنید. روش اول تعیین سطح زبان انگلیسی به‌ صورت آنلاین است. برای این کار سایت‌های معتبری وجود دارند که از جمله آن ‌ها می‌توان به مکتب‌ خانه اشاره کرد. این کار کمک کرده تا شما در شرایط واقعی آزمون آیلتس قرار گرفته و بتوانید نمره فعلی خود را به دست آورید. روش دیگر نیز برای تعیین سطح این است که در آزمون تعیین سطح رسمی آیلتس شرکت کنید. این کار قطعاً مزایای زیادی را به همراه داشته که ازجمله آن‌ها می‌توان آشنا می‌توان به آشنایی با ساختار کلی آزمون اشاره کرد. شما در این آزمون نمره ای را دریافت کرده و می ‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. البته تعیین سطح برای آیلتس به ‌صورت رسمی  دارای هزینه بوده و ممکن است در هر شرایط و مکانی برای شما امکان‌ پذیر نباشد.

 پس ‌از تعیین سطح باید هدف خود را برای شرکت در این آزمون مشخص کنید. این هدف به بستگی نه نوع مهاجرت شما، دانشگاه یا سازمان و کشور که به آن قصد مهاجرت را دارید، ارتباط دارد. در هر صورت باید بدانید که برای رسیدن به هدفی که دارید به چه نمره‌ ای احتیاج خواهید داشت. پس بهتر است قبل ‌از هر کاری داخل سایت مربوطه و دانشگاه‌ ها و سازمان کشور مورد نظر خود رفته و حداقل نمره ای آیلتس برای دریافت پذیرش بیابید.

۲. انتخاب منابع و دوره آموزشی برای یادگیری آیلتس در خانه

انتخاب منابع و دوره آموزشی برای یادگیری آیلتس در خانه

برای یادگیری آیلتس در خانه باید  بگوییم که قدم بعدی انتخاب منابع و دوره‌ های آموزشی مناسب است. پس ‌از تعیین هدف شما باید به منابع معتبر و مناسبی را برای یادگیری دست پیدا کنید. به‌ دلیل این‌ که منابع را با توجه به سطح خود انتخاب خواهید کرد. یادگیری  شما به‌ صورت خصوصی خواهد بود. به استفاده از کتاب‌های مورد نیاز برای آزمون آیلتس و منابع مختلف که می ‌تواند شامل سایت، نرم‌ افزار، پادکست و…. باشد، می ‌تواند یادگیری و آمادگی در این آزمون بسیار مفید باشد. اما بهتر است برای انتخاب منابع به موارد زیر توجه کنید:

  1. منابع و پکیج های آموزشی باید حتماً بروز باشند. بدین‌ معنا که با فرمت و استاندارد های جدید آزمون آیلتس تطابق داشته باشند. به‌ همین خاطر نیز بهتر است از منابع منتشرشده در چند سال گذشته استفاده کنید.
  2. منابع آموزشی باید کامل باشند. بدین‌ معنا که تمام چهار مهارت را پوشش داده و نکات مهمی را در رابطه با تست زنی و پاسخ به سوالات در بر بگیرند.
  3. تمامی منابع پکیج های آموزشی برای آیلتس در خانه باید با سطح شما متناسب باشند. به این معنا که که نه خیلی آسان و نه خیلی هم قوی باشند. برای این کار نیز بهتر است از منابع سطح بندی شده استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۳. برنامه‌ ریزی و زمان ‌بندی برای یادگیری آیلتس در خانه

برنامه ریزی و زمان بندی برای یادگیری آیلتس در خانه

 در پاسخ به این سوال که چگونه آیلتس در خانه یاد بگیریم؟ باید بگوییم که قدم بعدی برنامه ‌ریزی و زمان ‌بندی درست است. پس ‌از انتخاب منابع و دوره‌ های آموزشی شما باید برای خواندن و تمرین کردن زمان ‌بندی درستی را داشته باشید. این کار به شما کمک کرده و تا با توجه به انرژی و زمان خود به شکل مستمر و مؤثری، برای این آزمون مهم آمادگی داشته باشید. در جهت برنامه ‌ریزی و زمان ‌بندی برای آیلتس بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • برنامه‌ ریزی شما باید واقع ‌بینانه باشد. بدین ‌معنا که با توجه به سطح و هدفی که دارید، زمان کافی و مناسبی را برای یادگیری هر چهار مهارت در نظر داشته باشید. به‌ منظور این کار بهتر است از استادان و دیگر دانشجویان کمک بگیرید.
  • یک جدول زمان ‌بندی را آماده کنید. برنامه‌ریزی باید دارای  انعطاف باشد. به این معنا که با توجه به پیشرفت خود بتوانید در برنامه خود تغییراتی را ایجاد کنید. بنابراین حتماً از ابزارهای مختلف همانند ابزارهای نظرسنجی، خود ارزیابی و دفترچه‌ گزارش استفاده کنید.
  • زمان ‌بندی باید کاملاً پویا باشد. یعنی با براساس شرایط و عوامل محیطی بایستی بتوانید برنامه خود را بهینه ‌سازی کرده و از هر فرصتی استفاده کنید. درنهایت نیز باید از روش‌ های مختلف خواندن و شنیدن با جمع یا زمان آزمون‌ها نیز استفاده کنید.

 4. کنترل و ارزیابی

 در رابطه با یادگیری آیلتس در خانه باید بگوییم که مرحله‌ بعدی کنترل و ارزیابی است که باید به آن توجه داشته باشید. از همان اول پس ‌از این ‌که شروع به خواندن آیلتس کردید، لازم است که به شکل منظم میزان پیشرفت خود را مورد ارزیابی قرار دهید. این کار باعث شده که پیشرفت شما در هر یک از مهارت‌ ها سنجیده شود. همچنین کمک می ‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را نیز شناسایی کرده و آن‌ها را برطرف کنید. برای این  کار بهتر است موارد زیر را انجام دهید:

  1. روی روند پیشرفتتان به شکل مداوم نظارت داشته باشید. ارزیابی‌ هایی که انجام می ‌شود بایستی حتماً دارای بازخورد باشند.
  2. بهتر است عمل‌گرا باشید. یعنی با توجه به بازخوردی که از ارزیابی خود دریافت کرده‌اید، اقداماتی را درجهت بهبود آن انجام دهید.

۵. شبیه ‌سازی و تست برای آیلتس

شبیه سازی و تست برای آیلتس

 برای یادگیری آیلتس در خانه در مرحله بعدی باید شرایط آزمون را برای خود شبیه ‌سازی کنید. پس ‌از این ‌که آمادگی لازم را در هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، حرف زدن و گوش دادن کسب کردید، آزمونی را شبیه‌ سازی کنید.  با این کار شما با شرایط و میزان فشار آزمون آشنا شده و می ‌توانید نقص‌های خود را برطرف کنید. همچنین کمک می ‌کند که با اعتماد به ‌نفس بیشتری در آزمون آیلتس حاضر شوید. با توجه به این موارد شما می ‌توانید و آیلتس در خانه به ‌خوبی یاد بگیرید. در صورتی ‌که استراتژی مناسبی را برای خود در نظر گرفته و از آن‌ها پیروی او پیروی کنید، می ‌توانید با بالاترین سطح آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس برسید.

چند نکته مهم برای یادگیری آیلتس در خانه در بخش گوش دادن Listenting

چند نکته مهم برای یادگیری آیلتس در خانه در بخش گوش دادن listening

 همان ‌طور که گفته پد،  یکی از مهم ‌ترین مهارت‌هایی که در آزمون آیلتس در خانه سنجیده می ‌شود، گوش دادن است. گوش دادن یکی از ساده‌ ترین قسمت ‌های آزمون آیلتس به حساب می ‌آید. داوطلبین باید با دقت به چهار قطعه ضبط شده گوش داده و در مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه به سوالات پاسخ بدهند. اما چالش این قسمت این است که داوطلب باید به خوبی بتواند سوال‌ها را شنیده و هم‌ زمان به آن‌ ها پاسخ بدهد. برای همین بهتر است برای یادگیری آیلتس خانه در بخش گوش دادن به موارد زیر طرز توجه کنید:

  1. خوب تمرین کنید؛ اگر گوش دادن چند بار به سؤالات را زیاد تمرین کنید و سعی کنید در لحظه به آن ‌ها پاسخ بدهید. می‌توانید در قسمت Listeting  آیلتس نیز نمره بالایی را بدست آورید.
  2. تمرکز داشته باشید؛ داوطلبی که دارای تمرکز بالایی است، قطعاً در آزمون آیلتس به سطح بالایی می‌ رسد. برای یادگیری آیلتس در خانه برای بخش گوش دادن تمرکز مهم ‌ترین کار است.
  3. تسلط روی لهجه‌های مختلف انگلیسی؛ تلفظ در آیلتس از اهمیت بسزایی دارد. بهتر است با لهجه ‌های مختلف انگلیسی آشنا شده و آن ‌ها را تمرین کنید. این ‌گونه می ‌توانید راحت ‌تر به سوالات شنیداری پاسخ بدهید.
  4. تماشای محتوای انگلیسی؛ اکثر کارشناسان آیلتس توصیه می ‌کنند که تماشای محتوای مختلف زبان انگلیسی همانند ویدیوها، پادکست ها و کانال‌های خبری باعث شده تا شما آیلتس در خانه را بهتر یاد گرفته و به‌ راحتی به سؤال‌ های Listeting  نیز پاسخ دهید.

 چند نکته مهم برای یادگیری آیلتس در خانه در بخش ریدینگ Reading

 چند نکته مهم برای یادگیری آیلتس در خانه در بخش ریدینگ Reading

 بخش خواند میزان درک مطلب شما را از زبان انگلیسی ارزیابی می‌ کنند. داوطلبین باید با پاسخ ‌های کوتاه و مرتبط بتوانند جملات ارائه ‌شده را با دقت کافی تکمیل کنند. در بخش ریدینگ داوطلب باید به چهل سوال در یک ساعت جواب دهد. این قسمت شامل سه بخش بوده و از زبان ‌آموزان انتظار می ‌رود که بتوانند متن داده ‌شده را با ارائه پاسخ‌ های صحیح به ‌خوبی بخوانند. برای یادگیری آیلتس در خانه در قسمت خواندن بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • به زمان ریدینگ توجه کنید؛ داوطلبین باید با زمان‌ بندی درست مهارت ریدینگ خود را تقویت کنند. اگر به شما به ‌صورت منظم مطالعه داشته باشید و سرعت مطالعه خود را نیز افزایش دهید، قطعاً در این بخش نمره بالایی را کسب خواهید کرد.
  • افزایش دایره لغات انگلیسی؛ در کنار مطالعه منظم انگلیسی، بهتر است تا دایره لغات انگلیسی را نیز گسترش دهید. باید کلمات جدید و پیچیده را را یاد بگیرید و در شرایط مناسب از آن ها استفاده کنید.
  • خواندن سؤالات با دقت بالا؛ داوطلبین بدون در صورتی ‌که درک درستی از سوال نداشته باشند، نمی ‌توانند پاسخ درستی به آن‌ها بدهند. بنابراین بهتر است در  تمامی سوالات ریدینگ را با دقت بالا خوانده و به آن‌ها پاسخ بدهید.

 چند نکته مهم برای آمادگی در بخش نوشتن  آیلتس در خانه

چند نکته مهم برای آمادگی در بخش نوشتن آیلتس در خانه

درخصوص یادگیری آیلتس در خانه در بخش نوشتن نیز لازم است تا به مواردی توجه داشت. می ‌توان گفت که رایتینگ  یا همان نوشتن مهم‌ترین قسمت آیلتس بود که متشکل از دو قسمت است. قسمت اول شامل تجزیه ‌و تحلیل نمودار بوده و قسمت دوم نیز متشکل از نوشتن یک مقاله طولانی درمورد موضوع خاصی است که به شما داده می ‌شود. برای ‌این که بتوانید نمره بالایی را در قسمت نوشتن یاد بگیرید، بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

 یک نقشه‌ ذهنی داشته باشید. آزمون رایتینگ مهارت ‌های زبان انگلیسی داوطلب را نشان خواهد داد. داوطلبین باید پس ‌از تهیه‌ یک نقشه‌ ذهنی برای یادگیری آیلتس در خانه تمامی تمرین ‌ها را انجام دهند. شما باید بدانید که تا چه حد روی یک موضوع تسلط داشته و می ‌توانید به آن بپردازید.

 نوشتن پاسخ ‌ها در پاراگراف های متعدد؛ درمورد موضوع اصلی در پاراگراف‌ های متعدد بنویسید. این باعث شده تا ساختار بهتری به نوشتار خود بدهید.

 نکات مهم برای یادگیری آیلتس در خانه در بخش اسپیکینگ گوش دادن

نکات مهم برای یادگیری آیلتس در خانه در بخش اسپیکینگ گوش دادن

 مهارت چهارم شما در آزمون آیلتس حرف زدن است. در بخش اسپیکینگ میزان مهارت مکالمه شما مورد ارزیابی قرار می ‌گیرد.  شما باید در ۱۵ دقیقه  بدون وقفه و با مهارت بالایی صحبت کنید. برای یادگیری آیلتس در خانه بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • مکالمه به زبان انگلیسی در خانه؛ برای به معنی داشتن تسلط روی زبان انگلیسی می ‌باشد. شما می ‌توانید در خانه و یا و شرایط مختلف به زبان انگلیسی با دیگران مکالمه کنید.
  • تا حد امکان از تکرار دوری کنید؛ داوطلبین نباید بیش ‌از حد یکسری کلمات و جملات را تکرار کنند. بهتر است با مترادف های زیادی را بیاموزید و در شرایط مناسب از آن‌ ها استفاده کنید.
  • سرعت زیاد در حین پاسخ دادن؛ برای ‌این که یک سخنرانی مطمئن داشته و نمره بالایی را کسب کنید، بهتر است سرعت مکالمه خود را افزایش دهید. این مورد به کسب نمره بیشتر در بخش اسپیکینگ کمک بسزایی می ‌کند.

جمع ‌بندی

 یکی از سوالات کسانی که قصد آمادگی در آیلتس  را دارند این است که چگونه در خانه آیلتس را یاد بگیریم؟ برای یادگیری آیلتس در خانه روش‌های مختلفی وجود دارد که ما در این مطلب بهترین آن‌ها اشاره کردیم. شما با رعایت این نکات و  استفاده از روش‌های مختلف می ‌توانید در خانه به‌ راحتی برای این آزمون آماده شده و نمره مورد نظر خود را به دست بیاورید. همچنین می ‌توانید در کلاس‌ های آمادگی آیلتس اصفهان شرکت کرده و در مدت زمان کمی برای این آزمون بین ‌المللی حاضر شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا