خانه » مقالات » باورهای غلط در مورد آیلتس

باورهای غلط در مورد آیلتس

متاسفانه باورهای غلط در مورد آیلتس بسیار زیاد است. این موضوع باعث شده تا شما در آموزش خود تغییر ایجاد کرده و دچار اشتباهاتی شوید. در صورتی که شما این باورهای اشتباه در مورد آزمون آیلتس را باور کنید، ممکن است مسیر درست را گم کرده و زمان زیادی برای آمادگی در این آزمون مهم از دست بدهید. همانطور که بهتر می دانید، آیلتس یکی از آزمون های مهم و سرنوشت ساز برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند. چرا که اکثر کشورهای مهاجر پذیر از این طریق این آزمون میزان مهارت زبان افراد را می سنجند. آیلتس در جهات مختلف خواندن، نوشتن، شنیداری و صحبت کردن میزان مهارت زبان انگلیسی داوطلبین مورد سنجش قرار می دهد. در واقع برای کسب نمره مناسب در این آزمون تنها از با داشتن مدرک زبان امکان پذیر نیست.

 بلکه لازم است تا افراد حتما از آموزش آیلتس اصفهان بهره مند شوند. علاوه بر کسب مهارت و آمادگی کامل برای آیلتس، نیاز است تا باورهای اشتباهی را که در مورد این آزمون وجود دارد را بشناسید. در غیر این صورت از مسیر اصلی خود منحرف شده و نمی توانید در زمان مناسبی کارهای مهاجرت خود را به پایان برسانید.

 

اهمیت آزمون آیلتس برای مهاجرت

اهمیت آزمون آیلتس برای مهاجرت

پیش از بیان باورهای غلط در مورد باورهای غلط در مورد آیلتس بهتر است در مورد اهمیت ویژه این آزمون برای مهاجرت توضیح دهیم. به طور کلی برای مهاجرت به اکثر کشورها، مهارت زبان انگلیسی با آزمون های آیلتس و تافل سنجیده می شود. البته که اکثر کشورهایی که طرفداران بیشتری برای مهاجرت دارند، آزمون آیلتس را برای پذیرش در نظر گرفته اند. در حال حاضر آیلتس معتبرترین آزمونی است که برای مهاجرین برگزار شده و شرایط خاصی دارد. زمانی که شما بتوانید در این آزمون نمره مناسبی را کسب کنید، بدین معناست که برای کار یا تحصیل در کشور مشکل زبان نداشته و به خوبی می توانید به عضو جدیدی از جامعه آن کشور تبدیل شوید. البته باید این موضوع را بیان کرد که هر یک از کشورهای برای مهاجرت کاری یا تحصیلی نمره متفاوتی را در نظر گرفته اند.

این آزمون در دو نوع آکادمیک و جنرال برای مهاجرت تحصیلی و کاری برگزار می شود و شرایط خاصی دارد. اما در این بین حرف ها و قوانین اشتباهی برای آیلتس به وجود آمده است که باعث انحراف بسیاری از داوطلبین شده است. اگر شما نیز در حال آمادگی برای این امتحان سرنوشت ساز و مهم هستید، بهتر است حتما با باورهای اشتباه در مورد آیلتس آشنا شوید.

۲۰ مورد از باورهای غلط در مورد آیلتس

همانطور که گفتیم، در مورد آیلتس باورهای اشتباه زیادی وجود دارد که اطلاع از آن ها برای هر فردی که قصد شرکت در این آزمون را دارد، بسیار واجب است. از جمله رایج ترین باورهای غلط در مورد آیلتس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. به جز افراد بومی کسی قادر به کسب نمره ۹ آیلتس نیست!

قطعا کسب نمره بالا به خصوص نمره ۹ در آزمون آیلتس آسان نبوده و نیاز به تلاش و مهارت زیادی دارد. اما این بدان معنا نیست که تنها افراد بومی می توانند این نمره را دریافت کنند. به طور کلی این حرف کاملا اشتباه بوده و به هیچ وجه حقیقت ندارد. تا به امروز داوطلبین زیادی از طریق آموزش آیلتس، تلاش، تکرار و تمرین موفق شده اند تا نمره ۹ را در این آزمون به دست آورند. لازم است بدانید که این آزمون به صورت طراحی شده است که چه افراد بومی و چه افراد غیر بومی بتوانند نمره بالا همانند نمره ۹ را در آیلتس کسب کنند. از این می توان گفت که این مورد یکی از باورهای اشتباه در مورد آیلتس است.

۲. افرادی که مهارت زبان انگلیسی خوبی دارند، احتیاجی به آمادگی برای آیلتس ندارند!

از جمله دیگر باورهای غلط در مورد آیلتس وجود دارد، این است که افرادی دارای مهارت زبانی بالا، نیازی دارند تا برای شرکت در آزمون آیلتس، در کلاس های آمادگی شرکت کنند. اما این باور نیز حقیقت نداشته و کاملا اشتباه است. همانطور که بهتر می دانید، افراد زیادی هستند که مهارت زبان انگلیسی آن ها متوسط و بسیار بالا است. شاید این افراد بتوانند در آزمون های معمولی که در آموزشگاه ها برگزار می شود نمره بالایی بگیرند. اما ساختار و سوالات موجود در آیلتس با آن چه که در آزمون های معمولی می بینید، کاملا متفاوت است. برای کسب نمره بالا در آیلتس لازم است تا از قبل با قالب، ساختار و سوالات آشنا شوید. به منظور شرکت در آیلتس نکات زیادی وجود دارد که باید آن را یاد بگیرید. در غیر این صورت شانس موفقیت در این آزمون را نخواهید داشت.

۳. نمره بالا در بخش نوشتن و حرف زدن به استفاده از کلمات و جملات سخت نیاز دارد!

اگر شنیده اید که برای نمره بالا در قسمت رایتینگ و اسپیکینگ لازم است تا از کلمات و جملات سخت استفاده کنید، کاملا اشتباه می کنید. متاسفانه یکی دیگر از مواردی که شامل باورهای غلط در مورد آیلتس است، این مورد می باشد. لازم نیست تا شما قبل از شرکت در آزمون آیلتس در بخش های رایتینگ و اسپیکینگ یکسری کلمات پیچیده و دشوار را حفظ کرده و استفاده کنید. چرا که آزمون گیرنده هیچ امتیاز مثبتی را بابت استفاده از این کلمات برای شما قائل نمی شود. بهتر است در این دو بخش کلمات در یک سطح بوده و جملات روان و ساده باشند.

۴. حل کردن نمونه سوال برای شرکت در آیلتس کافیست!

حل کردن نمونه سوال برای شرکت در آیلتس کافیست!

با وجود این که حل نمونه سوال آزمون آیلتس می تواند برای کسب نمره مناسب بسیار موثر باشد، اما کافی نیست. لازم است شما خود را از جهات مختلف برای شرکت در آزمون آیلتس آماده کنید. در غیر این صورت شانس کسب نمره مناسبی را در این آزمون نخواهید داشت. بهتر است در کلاس های آمادگی آیلتس شرکت کنید، منابع مختلف را مطالعه کرده و در کنار این موارد نمونه وسوالات آیلتس را نیز حل کنید. این گونه آمادگی کافی را برای آزمون خواهید داشت.

۵. عدم اطلاعات عمومی کافی سبب ساز نمره منفی در اسپیکینگ آیلتس 

 از جمله دیگر باورهای غلط در مورد آیلتس می توان به این مورد اشاره کرد که اگر شما اطلاعات عمومی ضعیفی داشته باشید، در قسمت صحبت کردن آزمون آیلتس نمره منفی را کسب خواهید کرد. اما باید بدانید  دانش و اطلاعات عمومی شما هیچ ارتباطی در نمره اسپیکینگ آیلتس ندارد. زیرا پاسخ درست یا غلط نیز در این آزمون هیچ تاثیری ندارد. در بخش حرف زدن آیلتس تنها مهارت شما در زبان مد نظر است. شما باید نشان دهید تا چه حد روی زبان انگلیسی تسلط و  مهارت دارید.

۶. داشتن لهجه در اسپیکینگ به نمره بالاتر آیلتس کمک می کند.

باور غلط دیگری که در رابطه با آزمون آیلتس وجود دارد، این است که اگر افراد در بخش حرف زدن آزمون با لهجه آمریکن، بریتیش یا استرالیایی صحبت کنند، نمره بیشتری را در آزمون کسب می کنند. اما این تصور کاملا اشتباه است. همانطور که در بخش قبلی گفته شد، در آزمون آیلتس به خصوص بخش اسپیکینگ، تنها مهارت و تسلط شما روی زبان انگلیسی مهم است. از این رو بهتر است تا بسیار ساده و عادی صحبت کنید و لهجه خاصی را برای شرکت در آزمون یاد نگیرید.

۷. کسب نمره قبولی در آزمون آیلتس

از جمله دیگر باورهای غلط در مورد آیلتس می توان به کسب نمره خاص اشاره کرد. به طور کلی در این آزمون قبولی یا رد شدن وجود ندارد. دانشگاه ها و مراکز مختلف در هر یک از کشورها نمره خاصی را جهت پذیرش در نظر گرفته اند. در ابتدا شما باید از حداقل نمره کشور ها و مراکز مختلف اطلاع پیدا کنید و براساس این نمره ها برای امتحان آیلتس آماده شوید. چرا که نمره آیلتس برای پذیرش در هر یک از کشورها متفاوت است.

۸. داشتن اختلاف نظر با آزمون گیرنده باعث کسر نمره می شود!

به طور کلی هدف اصلی از برگزاری آزمون آیلتس، بررسی میزان مهارت و تسلط شما روی زبان انگلیسی است. از این رو اختلاف نظر شما با شخص امتحان گیرنده هیچ تاثیری روی کسر یا اضافه شدن نمره نهایی نخواهد داشت. شاید در برخی شرایط امتحان گیرنده از همه نظر با شما اختلاف نظر داشته باشد اما در نهایت موفق به کسب نمره ۸ یا ۹ شوید.

۹. نمره آزمون به محل آزمون بستگی دارد!

یکی دیگر از باورهای غلط در مورد آیلتس این است که محل برگزاری آزمون در کسب نمره نهایی تاثیر دارد. اما باید بدانید که این آزمون با یک استاندارد جهانی طراحی شده و شامل اصولی است که از قبل برای آن تعیین کرده اند. از این رو تمامی مکان های برگزاری آزمون آیلتس با توجه به یک استاندارد خاص نمره می دهند و هیچ تفاوتی میان آن ها وجود ندارد. بنابراین شما می توانید در هر کجای دنیا در این آزمون شرکت کرده و نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید.

۱۰. میزان سختی آزمون با محل برگزاری ارتباط دارد!

موضوعی که لازم است در مورد آزمون آیلتس بدانید این است که تمامی سوالات این آزمون به صورت جهانی توسط استادان ارزیابی دانشگاه کمبریج طرح می شوند. همچنین آزمون نیست به شکل مستقیم برای مراکز برگزاری آزمون آیلتس در سراسر دنیا ارسال می شود. اما باور اشتباه دیگری که در رابطه با این آزمون وجود دارد این است که میزان سختی آزمون با توجه به محل برگزاری متفاوت است.

۱۱. می توانید در آزمون آیلتس تقلب کنید!

توجه داشته باشید که آزمون آیلتس در سراسر دنیا از یک سیستم امنیتی بسیار قوی برخوردار است. از این رو امکان تقلب و دور زدن این آزمون به هیچ وجه برای افراد وجود نخواهد داشت. این مورد نیز یکی دیگر از باورهای غلط در مورد آیلتس است. به همین خاطر نیز پیشنهاد می کنیمد که هیچ گاه فکر تقلب نباشید. چرا که سریعا لو رفته و برای مدت زمان زیادی از آزمون محروم خواهید شد.

۱۲. نمره تست آیلتس با توجه به آزمون گیرنده متفاوت است!

تمامی آزمون گیرندگان آیلتس در سراسر جهان زیر پوشش شبکه جهانی آیلتس قرار دارند. همچنین برای استخدام آزمون گیرندگان سیستم خاصی طراحی شده است. از سوی دیگر نیز همه  این افراد دوره آموزش یکسانی را سپری می کنند.

۱۳. در آیلتس نباید از کلمات تکراری استفاده کرد!

یکی دیگر از باورهای غلط در مورد آیلتس این است که نباید از کلمات تکراری در اسپیکینگ استفاده کرد. اما این حرف به هیچ وجه درست نیست. در زمان حرف زدن در مورد موضوع خاصی تکرار کلمات طبیعی است. اما سعی کنید تا حد امکان بیش از حد از یک کلمه استفاده نکنید.

۱۴. سریع تر حرف زدن برای کسب نمره بیشتر در آیلتس

سریع تر حرف زدن برای کسب نمره بیشتر در آیلتس

فراموش نکنید که سریع حرف زدن نمی تواند هیچ تاثیری روی کسب نمره بالاتر در آیلتس داشته باشد. در زمان حرف در آزمون آیلتس باید روان و راحت صحبت کنید. به عبارت دیگر نباید بیش از حد آهسته و یا بیش از حد تند صحبت کنید. همچنین لازم است تا تمامی کلماات و جملات را واضح بیان کنید.

۱۵. در آزمون نوشتن آیلتس نباید از مخفف استفاده کرد!

می توان گفت که این مورد نیز از باورهای در مورد  غلط آیلتس است. این درست که در آزمون آیلتس آکادمیک بهتر است به صورت رسمی بنویسید. اما اگر در آزمون جنرال شرکت می کنید و از شما خواسته شده تا نامه ای دوستانه را بنویسید، آزادید تا از کلمات مخفف استفاده کنید.

۱۶. آیلتس یک آزمون بسیار سخت است!

متاسفانه اکثر افراد بر این باورند که از آزمون آیلتس یک غول بزرگ است که نمی توانند از پس آن بر بیایند. اما این تصور کاملا اشتباه است. اما باید بدانید که این آزمون یک آزمون جهانی و استاندارد بوده که افراد در صورت تمرین و کسب آمادگی لازم می توانند در آن شرکت کنند و در نهایت نمره بالایی را کسب نمایند.

۱۷. مدرک آیلتس اعتبار همیشگی دارد! 

دیگر باورهای غلط  در مورد آیلتس وجود دارد این است که مدرک آیلتس برای همیشه اعتبار دارد. اما باید بدانید که مدرک آیلتس تنها دو سال اعتبار داشته و پس از گذشتن این مدت زمان منقضی خواهد شد. چرا که زبان دوم فرار است و در صورت نیاز باید برای شرکت مجدد در آزمون آیلتس اقدام کنید.

۱۸. تنها سه مرتبه می توانید در آیلتس شرکت کنید.

خوشبختانه هر چه قدر که شما در آزمون آیلتس نتوانید نمره مورد نظر خود را کسب کنید، مجدد می تواند برای این آزمون آماده شده و ثبت نام کنید. این موضوع به هیچ وجه درست نیست که پس از ۳ بار دیگر حق اجازه شرکت در آزمون آیلتس را ندارید.

۱۹. نمی توان به نمره آیلتس اعتراض کرد.

نمی توان به نمره آیلتس اعتراض کرد.

از جمله دیگر باورهای غلط در مورد آیلتس می توان به این مورد اشاره کرد که امکان اعتراض به نمره در آزمون وجود ندارد. اما شما می توانید با پرداخت هزینه ای جهت بازبینی آزمون اعتراض کنید. اگر نمره شما در اعتراض دچار تغییر شد، هزینه به شما بازخواهد گشت.

۲۰. نیازی به کلاس آمادگی آیلتس نیست!

در بخش های قبلی نیز گفته شد که تنها تسلط کافی به زبان انگلیسی کافی نیست و نیاز است تا شما برای این آزمون دوره های آمادگی را بگذرانید. چرا که آزمون آیلتس دارای ساختار متفاوت نسبت به آزمون های معمولی بوده و از ۴ جهت مختلف مهارت شما را مورد بررسی قرار می دهد.

جمع بندی

آیلتس از جمله آزمون های معتبر و مهم برای مهاجرت است. کشورهای مختلف برای پذیرش مهاجران نمره های خاصی از این آزمون را در نظر می گیرند. با توجه به این که آیلتس بسیار مهم بوده و در سراسر جهان معتبر است، باورهای غلطی در مورد آن وجود داشته که در این مطلب به طور کامل به آن ها پرداختیم. با مطالعه این باورهای غلط شما در مسیر درست تری برای مهاجرت قدم خواهید گذاشت.

سوالات متداول

۱.آیا می توانیم به نمره آیلتس اعتراض کنیم؟

بله، با پرداخت هزینه ای امکان اعتراض به نمره آزمون وجود دارد.

۲.آیا مدرک آیلتس برای همیشه معتبر است؟

خیر، این مدرک هر ۲ سال یک بار منقضی شده و دیگر اعتبار ندارد.

۳.آیا پس از ۳ بار نمی توانیم در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟

خیر، شرکت در آیلتس هیچ گونه محدودیتی نداشته و همه افراد می توانند بارها در آن شرکت کنند.

۴.آیا لهجه در نمره آیلتس تاثیر دارد؟

خیر لهجه و گویش های مختلف زبان انگلیسی هیچ تاثیری در افزایش نمره ندارد.

۵.آیا می توانم در اسپیکینگ از کلمات تکراری استفاده کنم؟

بله شما می توانید به حد مناسبی در زمان حرف زدن از واژگان تکراری استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا