خانه » مقالات » حداقل نمره زبان برای مهاجرت ۲۰۲۴

حداقل نمره زبان برای مهاجرت ۲۰۲۴

آنچه در این مقاله می خوانید

اطلاع از حداقل نمره زبان برای مهاجرت قطعاً برای همه کسانی که قصد مهاجرت را دارند، بسیار مهم است. مهم‌ترین عواملی که در فرآیند مهاجرت باید به آن توجه شود، برخورداری از دانش کافی در زبان است. در حقیقت تنها گرفتن مدرک زبان مهم نبوده و لازم است تا شما نمره مناسبی را برای گرفتن ویزای کشورهای مختلف دریافت کنید. لازم است بدانید که نمره زبان با توجه به هر کشوری می‌تواند متفاوت باشد. برای دریافت انواع ویزا شما باید ثابت کنید که مهارت کافی را در زبان انگلیسی دارید. البته که آمادگی زبانی نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به‌ همین خاطر نیز برنامه‌‌ریزی دقیق و در آغاز مراحل مهاجرت بسیار حائز اهمیت است.  توجه داشته باشید که علاوه ‌بر نمره زبان، نمره دیگر مدارک نیز در مهاجرت شما تأثیر بسزایی دارد.

 به‌ طورکلی یکی از چالش‌هایی که همیشه پیشروی مهاجرین قرار دارد، دریافت نمره مناسب در زبان انگلیسی است. اکثر کشورها در دستورالعمل‌هایی که برای مهاجرت در نظر گرفته‌اند، نمره مشخصی را برای آزمون‌هایی نظیر آیلتس اصفهان، تافل و… تعیین کرده‌‌اند. به‌ طور معمول این نمرات و درصدهای مختلف می‌تواند مهارت زبانی، نوشتاری، گفتاری و شنیداری شما را مشخص کند. هدف اصلی از تعیین نمره زبان برای مهاجرت ضمانت این است که فرد مهاجر می‌تواند در شرایط و محیط ‌های مختلف همانند کاری، تحصیلی و اجتماعی و با اطرافیان خود به ‌خوبی ارتباط برقرار کند. مهاجران باید با مطالعه دقیق دستورالعمل‌های هر کشور نمره مناسب مهاجرت را و به دست آورده و آمادگی را برای کسب نمره مناسب در آزمون داشته باشند.

نمره زبان مناسب برای مهاجرت

برای افرادی که در دانش زبان انگلیسی دارای سطح متوسطی هستند، باید بگوییم که براساس میزان تلاش افراد می‌توانند در مدت زمانی بین سه الی شش ماه به سطح ایده ‌آل رسیده و حداقل نمره زبان برای مهاجرت را کسب کنند. به ‌منظور شروع پرونده پذیرش تحصیلی یا کاری‌، ارائه مدرک معتبر زبان ضروری است. در همان ابتدا  یا در حین پروسه تشکیل پرونده مهاجرتی می‌توان کارهای مربوط به ارائه مدرک زبان را انجام داد. توصیه ‌ای که در این زمینه به شما می‌کنیم این است که اگر سطح زمان متوسطی دارید و می‌دانید که نمره مناسب را برای مهاجرت کسب نمی ‌کنید، پیش ‌از اقدام به مهاجرت و یا حتی در حین پروسه تشکیل پرونده در دوره ‌های آزمون آیلتس یا تافل شرکت کرده تا آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون داشته باشید.

 چرا زبان انگلیسی برای مهاجرت اهمیت دارد؟

چرا زبان انگلیسی برای مهاجرت اهمیت دارد

پیش ‌از بررسی حداقل نمره زبان برای مهاجرت بهتر است به اهمیت مهارت زبان انگلیسی در فرآیند مهاجرت بپردازیم. شما برای مهاجرت به هر کشوری لازم است زبان انگلیسی خود را تا حد امکان تقویت کنید. در زمان برنامه ‌ریزی مهاجرت خود باید به فاکتورهای زیادی توجه کنید. مهم‌ ترین بخش آمادگی برای مهاجرت و اطمینان از کسب نمره قبولی در آزمون زبان انگلیسی است. در حال ‌حاضر آزمون‌های متعددی برای مهاجرت برای سنجیدن مهارت زبان انگلیسی روی کار آمده که از جمله رایج ترین و معتبر ترین آن‌ها می‌توان به آیلتس و تافل اشاره کرد. همان‌ طورکه در ابتدای مطلب گفته شد، هر کشور و یا هر یک از دانشگاه‌های کشورهای مختلف نمره متفاوتی را برای قبولی در نظر گرفته ‌اند.  برای مهاجرت بهتر است مراحل زیر را به ‌ترتیب طی کنید:

  1. در ابتدا کشور مقصد خود را مشخص کنید.
  2. سپس نه مهاجرت تحصیلی شغلی و یا برای زندگی را تعیین کنید.
  3. کلیه شرایط مهاجرت خود را مورد بررسی قرار دهید.
  4. شرایط تمامی آزمون‌های زبان را نیز بررسی کنید.
  5. فرآیند مهاجرت را به ‌صورت مرحله به مرحله شروع کنید.

به‌ طور کلی اهمیت کسب نمره مناسب زبان بر این است که  میزان مهارت شما در زبان سنجیده شود. تا کشور پذیرنده مطمئن باشد که شما و مهارت لازم را برای ارتباط برقراری ارتباط دارید. درواقع زمانی اهمیت مهارت زبان انگلیسی برای شما مشخص خواهد شد که به کشوری که می‌خواهید مهاجرت کنید؛ زمانی‌ که مهارت زبان انگلیسی شما بالا باشد، می‌توانید به راحتی به بخشی از جامعه آن کشور تبدیل شوید. همچنین یافتن فرصت‌های شغلی و تحصیلی نیز برای شما راحت ‌تر بوده و گذراندن زندگی روزمره نیز با چالش‌‌های کمتری روبرو خواهد بود.

حداقل نمره زبان برای مهاجرت به کشورهای مختلف

حداقل نمره زبان برای مهاجرت به کشورهای مختلف

 همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد، ه هر یک از کشورها نمره متفاوتی را برای مهاجرین تعیین کرده‌اند. در  ادامه این مطلب فهرستی از کشورهای مهاجرپذیر را تهیه کرده‌ایم و در مورد نمره زبانی هر یک از آن‌ها، توضیحاتی را بیان نموده‌ایم. به ‌طور کلی کسب حداقل نمره زبان برای مهاجرت به کشورهای مختلف به صورت زیر است:

– نمره زبان برای  مهاجرت به آلمان

 با وجود این‌ که زبان رسمی کشور آلمان ژرمن یا همان آلمانی است، اما در اکثر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی آلمان دوره‌ های زبان انگلیسی متعددی را برگزار می ‌کند. از این رو کسب نمره‌ آیلتس مناسب برای مهاجرت به آلمان بسیار مهم است. البته اگر قصد مهاجرت کاری و غیر تحصیلی را به آلمان دارید، بهتر است کسب مهارت زبان آلمانی را نیز فراموش نکرده و آن را تقویت کنید. دانشگاه‌ های آلمانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دوره‌ های زبان انگلیسی مختلفی را برگزار می‌کنند. بنابراین برای گرفتن ویزای آلمان باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید و نمره مناسب آن را دریافت نمایید.

 قطعاً هرچه نمره شما بالاتر باشد، شانس دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمانی و بیشتر خواهد شد. حداقل نمره مورد قبول برای مهاجرت به کشور آلمان با توجه به رشته و دانشگاه شما متفاوت است. اما حداقل نمره زبان برای مهاجرت جهت تحصیل در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد نمره ۷ است. با این ‌وجود با نمره ۵.۵ تا ۶.۵ نیز می‌‌توان شانس مهاجرت را داشت.

 – حداقل نمره زبان برای مهاجرت به فرانسه

 فرانسه نیز یکی دیگر از کشورهای مهاجرپذیر است که زبان رسمی آن انگلیسی نیست. اما داشتن مهارت زبان انگلیسی برای مهاجرت کاری و یا تحصیلی بسیار اهمیت دارد. لازم است این را بیان کنیم که در فرانسه حساسیت زیادی روی زبان مادری وجود دارد. به‌ همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنیم که علاوه ‌بر زبان انگلیسی، مهارت زبان فرانسه خود را نیز تقویت کنید. با وجود این‌ که مهاجرت به فرانسه نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارد، اما برخی از شرکت‌های بین ‌المللی به ‌دنبال افرادی هستند که روی زبان انگلیسی تسلط کافی دارند.

 برای مهاجرت تحصیلی ماجرا کاملاً متفاوت است. درست همانند کشور آلمان برخی از دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزشی دوره‌ های زبان انگلیسی متعددی را برگزار می ‌کنند. به‌ همین خاطر نیز کسب نمره مناسب برای مهاجرت به فرانسه بسیار مهم است. حداقل نمره برای مهاجرت به فرانسه ۶.۵ الی ۷.۵ است.

 – نمره مناسب برای مهاجرت به ایتالیا

از دیگر کشورهای اروپایی مهاجر پذیر می‌توان به ایتالیا اشاره کرد. این کشور قدیمی ‌ترین دانشگاه‌های  جهان وجود دارد. لازم است تا شما در کنار زبان ایتالیایی، مهارت زبان انگلیسی بالایی داشته باشید. چراکه داشتن مهارت انگلیسی کافی می‌‌تواند شانس شما را برای تحصیل رایگان در ایتالیا افزایش دهد. کشور ایتالیا درست برعکس فرانسه و آلمان و تعصبی روی زبان مادری ندارد.  شما می‌توانید هم با زبان انگلیسی و هم با زبان ایتالیایی در این کشور زندگی کنید و مشکلی در برقراری ارتباط نداشته باشید. به‌ طور کلی برای مهاجرت کاری به کشور ایتالیا نیازی به ارائه مدرک آیلتس نیست. مگر درصورتی ‌که بخواهید در شرکت خاصی استخدام شوید که نیاز به زبان انگلیسی داشته باشد.

با این ‌وجود اگر می‌خواهید در دوره‌های انگلیسی دانشگاه ایتالیا شرکت نمایید، باید حداقل نمره زبان برای مهاجرت به ایتالیا را کسب کنید. حداقل نمره برای مهاجرت به ایتالیا ۴ الی ۶.۵ است.

 – حداقل نمره برای مهاجرت به کانادا

در حال ‌حاضر کانادا یکی از پر طرفدارترین مقاصد مهاجرتی در کل دنیا به حساب می‌‌آید. این کشور نه ‌تنها سیاست‌های بسیار عالی را برای پذیرش مهاجران در نظر گرفته است، بلکه با ورود متقاضیان داوطلبین را نیز بسیار آسان کرده ‌است. ازسوی دیگر نیز زبان اصلی و رسمی این کشور است. البته در کانادا زبان‌های فرانسه و انگلیسی هر دو رواج دارد. اما تمام افراد این کشور به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند. از این ‌رو لازم است تا برای مهاجرت کاری و یا تحصیلی نمره مناسبی را در زبان انگلیسی کسب کنید. کسانی که قصد دارند به‌ صورت کاری و یا حتی برای سرمایه ‌گذاری به کشور کانادا مهاجرت نمایند، باید حداقل نمره زبان برای مهاجرت را در آزمون آیلتس جنرال کسب کنند.

ازسوی دیگر نیز  کسب نمره مناسب برای مهاجرت تحصیلی به کانادا نیز بسیار مهم است. چرا که دوره‌های زبان انگلیسی در دانشگاه‌های این کشور به ‌وفور برگزار می‌شود. حداقل نمره ای آیلتس در دانشگاه‌ های تورنتو، مکگیل،  بریتیش و کلمبیا ۶.۵ بوده و در دانشگاه‌های آلبرتا و مک مستر ۵ است. در برنامه ‌های غیر تحصیلی نیز نمره حداقل نمره مهاجرت و ۴.۵ می‌باشد.

– نمره زبان برای مهاجرت به استرالیا

 استرالیا از دیگر کشورهای انگلیسی‌ زبان بود که دارای شرایط بسیار عالی برای مهاجران است. به‌ دلیل این‌ که زبان رسمی استرالیا انگلیسی است، قطعاً اطلاع از حداقل نمره زبان برای مهاجرت به این کشور از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. استرالیا تنها کسب حداقل نمره زبان برای مهاجرت در آیلتس را معتبر می‌‌داند، از شما نیز همین را می‌خواهد. برای مهاجرت کاری و یا سرمایه ‌گذاری به استرالیا لازم است تا در آزمون آیلتس نمره ۵ را کسب کنید.

اما  به‌ منظور اخذ پذیرش از دانشگاه‌ های استرالیا به کسب نمره بالاتر نیاز دارید که به‌ صورت زیر است:

  • دانشگاه ملبورن و ملی استرالیا ۷
  • دانشگاه سیدنی، نیو ساوت ویلزو کوییزلند ۶.۵

 البته ممکن است در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا این نمره افزایش پیدا کند.

 – حداقل نمره زبان برای مهاجرت انگلستان

 قطعاً می‌ دانید که برای مهاجرت به انگلستان باید تسلط کافی بر روی زبان انگلیسی داشته باشید. به‌ عبارت‌ دیگر شما نیاز تسلط به زبان دیگری به‌ جز انگلیسی نیاز نخواهید داشت. انگلستان نیز ازجمله مقاصد مهاجرتی بسیار عالی و ایده‌ آل بوده اما در چندین سال گذشته شرایط را برای مهاجرین سخت‌‌تر کرده ‌است. به ‌منظور این‌ که بتوانید از راه برنامه‌‌های غیر تحصیلی به این کشور مهاجرت کنید، لازم است تا نمره ۵.۵ را در آزمون آیلتس را کسب کنید. اما برای مهاجرت تحصیلی به دانشگاه‌‌های انگلستان به نمرات بالاتری نیاز است.

 حداقل نمره زبان برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان به شکل زیر است:

  • دانشگاه کینگز کالج لندن ۷
  • دانشگاه آکسفورد ۷.۵
  • دانشگاه کمبریج و دانشگاه وارویک ۶.۵

– نمره زبان برای مهاجرت به مجارستان

می‌توان گفت که مجارستان یکی از ارزان‌ ترین کشور های اروپایی بوده که می ‌تواند برای مهاجرت بسیار مناسب باشد. برای مهاجرت کاری شما نیاز به مهارت انگلیسی و کسب نمره زبان نخواهید داشت. اما برای تحصیل در دانشگاه‌ های مجارستان حداقل زبان نمره برای مهاجرت پنج الی ۶.۵ است که می‌توان گفت که بسیار آسان می ‌باشد. البته که داشتن مهارت در زبان مجارستانی برای مهاجرین یک امتیاز مثبت به حساب می‌‌آید و شانس پذیرش در دانشگاه‌‌ها را افزایش می‌‌دهد.

جمع بندی

به‌ طور کلی داشتن مهارت در زبان انگلیسی یکی از پیش ‌نیاز ها برای مهاجرت به کشورهای خارجی است. از این ‌رو لازم است تا شما حداقل نمره زبان برای مهاجرت را کسب کنید. نمره مهاجرت برای هر یک از کشور ها متفاوت می‌باشد. همچنین این نمره بسته به نوع مهاجرت شما که تحصیلی و یا کاری باشد نیز متفاوت خواهد بود. موسسه اموزش زبان تخصصی رفسنتر، در این مطلب به ‌طور کامل درمورد اهمیت مهارت در زبان انگلیسی و نمرات برای مهاجرت توضیحاتی را بیان کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

دانستن حداقل نمره زبان برای مهاجرت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا:

  • به شما کمک می کند تا شرایط مهاجرت به کشور مورد نظرتان را ارزیابی کنید.
  • می توانید برای کسب نمره مورد نیاز برنامه ریزی کنید و در آزمون های زبان مانند آیلتس یا تافل شرکت کنید.
  • از شانس بیشتری برای دریافت پذیرش از دانشگاه ها یا ویزای کاری برخوردار خواهید شد.
  • به شما کمک می کند تا در کشور مقصد به راحتی با افراد بومی ارتباط برقرار کنید.

نمره زبان برای مهاجرت به چند عامل بستگی دارد، از جمله:

  • کشور مقصد: هر کشور برای مهاجرت نمره زبان متفاوتی را تعیین می کند.
  • نوع مهاجرت: نمره زبان برای مهاجرت تحصیلی معمولا از نمره زبان برای مهاجرت کاری بیشتر است.
  • مقطع تحصیلی: برای مقاطع بالاتر تحصیلی معمولا به نمره زبان بالاتری نیاز است.
  • موسسه آموزشی: برخی از موسسات آموزشی ممکن است نمره زبان خاص خود را برای پذیرش دانشجو داشته باشند.
  • آلمان: برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ۷، برای دوره های دکترا ۶.۵
  • فرانسه: ۶.۵ تا ۷.۵
  • ایتالیا: ۴ تا ۶.۵
  • کانادا: ۴.۵ تا ۷
  • استرالیا: ۵ برای مهاجرت کاری، ۶.۵ تا ۷ برای دانشگاه های ملبورن و ملی استرالیا، ۶.۵ برای دانشگاه های سیدنی، نیو ساوت ولز و کویینزلند
  • انگلستان: ۵.۵ برای مهاجرت کاری، ۷ تا ۷.۵ برای دانشگاه های برتر
  • مجارستان: ۵ تا ۶.۵

منابع برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حداقل نمره زبان برای مهاجرت؟

  • وب سایت سفارت یا کنسولگری کشور مقصد
  • وب سایت سازمان های مهاجرتی
  • وب سایت های مربوط به آزمون های زبان مانند آیلتس یا تافل
  • کتاب ها و مقالات مربوط به مهاجرت
  •  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا